Kymenmatkojen välittämät yksittäiset matkapalvelut tai toisen matkanjärjestäjän matkapaketit
1. MATKAPAKETTIEN VÄLITYS
Kymenmatkat välittää muiden matkanjärjestäjien, varustamojen, lento-, juna- ja bussiyhtiöiden tuottamia matkapaketteja, joissa on voimassa palvelun/paketin tuottajan varaus- ja peruutusehdot sekä mahdolliset lisäehdot. Tutustukaa palveluntuottajan ehtoihin ennen sitoumusta.
2. YKSITTÄISET PALVELUT
Yleisiä matkapakettiehtoja ei sovelleta Kymenmatkojen välittämiin yksittäisiin matkalippuihin, kuten bussi-, juna-, lento- ja laivaliput, majoitus- ja maapalveluihin tai tapahtumalipputilauksiin, joista ei synny Kymenmatkojen omaa matkapakettia, vaan niihin sovelletaan kunkin palvelutuottajan omia varaus- ja peruutusehtoja. Tutustukaa palveluntuottajan ehtoihin ennen sitoumusta.
TÄRKEÄÄ matkavarauksen yhteydessä:
Asiakkaan velvollisuus on matkaa varatessaan antaa nimitietonsa, kuten ne on merkitty passiin.
* Kaikki etunimet, koko sukunimi, sukupuoli, syntymäaika, kansalaisuus ja passin numero. Mahdollinen yhdysetunimi tai yhdyssukunimi tulee ilmoittaa kokonaisuudessaan. Nimi tulee olla kirjoitettu matkalla mukana olevan passin koneellisesti luettavassa osassa, kuvasivun alalaidassa.
* Joihinkin maihin matkustettaessa kysytään myös syntymäpaikka, passin myöntämisaika ja -paikka sekä passin voimassaolon päättymispäivä.
Matkalasku on vahvistus varaamistanne palveluista. Tarkistakaa, että nimet, lähtöpäivä, paluupäivä sekä lento- ja hotellitiedot ovat oikein vahvistuksessa.
Jos nimi tulee matkalippuun väärin, voi nimen yleensä muuttaa nimenmuutoskuluilla. Väärällä nimellä matkustaminen on mahdotonta. Tällöin Kymenmatkat ei ole vastuussa matkustajalle aiheutuneista kuluista tai matkalle lähdön estymisestä.
Tutustu myös matkalipun mukana tuleviin ohjeisiin. Tutustu huolella lentolipun mukana tuleviin ohjeisiin mm chekmytrip, jossa on kerrottu tarkat tiedot lennostasi sekä matkatavaroiden kuljetuksesta/sisältymisestä matkalippuusi. Mahdollisten epäselvyyksien ilmetessä ottakaa välittömästi yhteys toimistoomme.
Sopimuksen syntyminen ja maksuehdot matkapakettien välitys
Matkasopimus syntyy, kun matkustaja on matkan tilattuaan maksanut varausmaksun, joka on 20 % matkan hinnasta tai vähintään 200 €.
Loppumaksu on suoritettava 160 päivää ennen matkan alkua, kuitenkin vähintään 60 vrk ennen matkan alkua. Mikäli matka varataan loppumaksun viimeisen maksupäivän jälkeen, koko matkan hinta on maksettava matkaa varattaessa. Mikäli matkustaja ei suorita maksuja määräajassa, Kymenmatkoilla on oikeus peruuttaa matkavaraus siitä erikseen asiakkaalle ilmoittamatta.
Maksun suorittamatta jättäminen ei ole peruutus.
Sopimuksen syntyminen ja maksuehdot yksittäiset palvelut
Matkaliput, hotellit, retket, lippuvaraukset on maksettava kokonaisuudessaan tilauksen yhteydessä. Mikäli matkustaja ei suorita maksuja määräajassa, Kymenmatkoilla on oikeus peruuttaa matkavaraus siitä erikseen asiakkaalle ilmoittamatta.
* Veloitamme matkavarauksista palvelumaksun hinnastomme mukaan. Matkasta veloitettavat maksut suoritetaan palvelun tuottajan ehtojen mukaan. Maksut suoritetaan aina Kymenmatkoille. Suorittamalla varausmaksun asiakas hyväksyy varaus- ja maksuehdot. Matka-asiapapereiden toimituskuluina postitse lähetettynä veloitamme palveluhinnaston mukaan. Majoitushintoihin ei sisälly kohdemaan hotelli- tai turistivero tai hotellien perimä rekisteröintimaksu.
Matkan peruutus- tai muutosoikeus
Asiakas saa peruutusehdot viimeistään matkavahvistuksen yhteydessä. Peruutuskulut voivat olla varausmaksua suuremmat. Maksamalla varausmaksun asiakas sitoutuu noudattamaan ko tuottajan lisä- ja erityisehtoja ja mahdollisessa peruutustapauksessa maksamaan peruutuskulut kokonaisuudessaan. Peruutuskulut erääntyvät 14 päivän kuluttua peruutuksen tekemisestä. Asiakkaan jättäessä peruutuskulut maksamatta kokonaan tai osittain annetussa määräajassa, eikä kahdesta (2) maksumuistutuksesta huolimatta maksa niitä, Kymenmatkoilla on oikeus periä saatava perintätoimiston kautta, jolloin perittävään summaan lisätään perintätoimiston korot ja kulut.
Toimistokulut: 100 euroa/henkilö. Muilta osin noudatetaan matkan/palvelun järjestäjän peruutus- ja muutoskuluja.
* Palvelumaksuja ei hyvitetä muutosten tai peruutusten yhteydessä.
* Lisäksi peritään takaisinmaksukulut 15 € (palvelumaksun lisäksi)
* Peruutustapauksissa pidätämme lisäksi palvelun tuottajan pidättämät peruutusmaksut.
* Käyttämättömistä tapahtumalipuista ja sisäänpääsy- ym lipuista ei suoriteta palautusta.
Asiakkaan peruuttaessa matkavarauksensa, peruutusajankohdaksi katsotaan hetki, jolloin Kymenmatkat saa tiedon peruutuksesta. Peruutuksen vastaanottopäiväksi hyväksytään vain arkipäivät (maanantai-perjantai), toimiston aukioloaikana, klo 09.00 – 16.00. Peruutus on ilmoitettava kirjallisena ja on voimassa sen jälkeen, kun olemme vahvistaneet peruutuksen.
Mikäli kyseessä on lähilähtö ja peruutus tapahtuu Kymenmatkojen aukioloaikojen ulkopuolella, tulee peruutuksesta ilmoittaa myös suoraan matkan/palvelun/matkapaketin tuottajalle.
Tapahtumalippujen varaukset
Tapahtumaliput tilataan ja maksetaan aina ennakkoon asiakkaan antaman varauksen mukaisesti.
Tapahtumien ja otteluiden päivämäärät ja aikataulut voivat muuttua ilmoitetusta, lopullinen aika vahvistetaan noin 1-2 viikkoa ennen ajankohtaa. Muutostilanteessa jo ostetut otteluliput siirtyvät automaattisesti uudelle päivälle, eikä ottelun ajankohdan muuttuminen oikeuta ostettujen lippujen peruutukseen tai muutokseen eikä lentojen/hotellin kuluttomaan muutokseen tai peruutukseen. Lippuvarauksiin sovelletaan kunkin palvelutuottajan omia varaus- ja peruutusehtoja.
Jalkapallolippujen vastuullinen myyjä on: Sports Events 365
Suosittelemme, että varaatte liput suoraan varauslinkin kautta, jolloin hintaan ei lisätä lipunvarauskulujamme.
*) Linkit muihin sivustoihin, lisätiedot>>>
Käyttäjä on velvollinen perehtymään ja noudattamaan niitä käyttöehtoja ja muita ehtoja, jotka on julkaistu näillä kolmannen osapuolen verkkosivustoilla.
TAKAISINMAKSUT Matkustajalla ei ole oikeutta takaisinmaksuun käyttämättä jättämistään palveluista. Käyttämättömistä hotellivuorokausista, kuljetusyhtiöiden lipuista, tapahtumalipuista tai muista varatuista palveluista ei suoriteta palautuksia tai hyvityksiä.
HUOM! Covid-19 aikana tehdyt varausten mahdolliset peruutukset menevät normaaleilla peruutusehdoilla, kaikki palvelumaksut pidätetään.