Kymenmatkojen matkapakettien lisä- ja erityisehdot

Matkapakettien sisältö ja hinta 1.7.2018 ja sen jälkeen ostetuista matkoista

KYMENMATKOJEN MATKAPAKETTIEN JA RÄÄTÄLÖITYJEN MATKOJEN LISÄ- JA ERITYISEHDOT

Kymenmatkojen matkapaketit ovat yksityiseen tarkoitukseen hankittuja opastettuja tai omatoimimatkoja, jotka räätälöidään  ja varaukset tehdään asiakkaan erillisestä toimeksiannosta. Opastetut teemamatkat ja lukijamatkat räätälöidään. Varaukset perustuvat reittilentoihin ja niiden erityisluonteen vuoksi noudatamme erityisehtoja.

Matkavarauksen hintaan lisätään hinnastomme mukainen palvelumaksu. Yksinmatkustaville ei myydä erikseen nais- tai miespaikkoja. Yhden hengen huoneen voi varata lisämaksusta. EU-maissa arvonlisävero sisältyy matkojen hintaan.

AIKATAULUT LÄHTÖAIKA JA -PAIKKA BUSSIMATKOILLA Kokoontuminen bussin lähtöpaikalla 15 min. ennen lähtöaikaa. Tarkasta lähtöaika tilausvahvistuksesta Huom! Bussi ajaa mainittua reittiä vain mikäli välipysäkeiltä on tulossa ennakkoon ilmoittautuneita matkustajia. Kyytiinnousupaikka on ilmoitettava matkatoimistoon etukäteen, vähintään 3 pv. ennen matkaa. Bussit lähtevät yleensä tilausajolaitureilta. Aikataulut ovat ohjeellisia. Asiakas on velvollinen tarkistamaan kohteessa paluumatkansa aikataulun hyvissä ajoin ennen paluumatkaa. Paluumatkalla lähtöpaikalle on hyvä tulla n. 30 min ennen lähtöaikaa.

AIKATAULUT LÄHTÖAIKA JA -PAIKKA JUNAMATKOILLA Rautatieasemalla tulee olla hyvissä ajoin, n 15 min. ennen lähtöaikaa. Tarkasta lähtöaika lipustasi.  Matkaa varattaessa on ilmoitettava, miltä asemalta nousee junaan. Asiakas on velvollinen tarkistamaan kohteessa paluumatkansa aikataulun hyvissä ajoin ennen paluumatkaa. Paluumatkalla lähtöpaikalle on hyvä tulla n. 30 min ennen lähtöaikaa.
Venäjän junat: Rajamuodollisuudet ja valuutanvaihto hoituvat junassa. Kaikissa Venäjän junissa tarkistetaan junaliput, passi, viisumi, Venäjän maahantulokortti ja mahdollinen tulliselvityskaavake. Sinun tulee pitää ne mukanasi ja helposti saatavilla junassa liikkuessasi. Maahantulokortin saat junassa konduktööriltä. Safar Oy vaihtaa valuuttaa junassa Kouvolan ja Vainikkalan sekä Vainikkalan ja Kouvolan välillä. Voit vaihtaa junassa ainoastaan käteistä rahaa.

AIKATAULUT LÄHTÖAIKA JA -PAIKKA LENTOMATKOILLA Lentoasemalla tulee olla vähintään 2 tuntia ennen lennon lähtöaikaa. Tarkasta lähtöaika lipustasi.  Asiakas on velvollinen tarkistamaan kohteessa paluumatkansa aikataulun hyvissä ajoin ennen paluumatkaa. Paluumatkalla lähtöpaikalle on hyvä tulla 2 tuntia ennen lennon lähtöaikaa. Jos sinulla on tullattavaa, ilmoita siitä tullille. Suomen tullin ohjeita matkustajille www.tulli.fi.

HOTELLI Kansainvälisten säännösten mukaisesti hotellihuoneen saa käyttöön klo 14.00 saapumispäivänä ja huone on luovutettava lähtöpäivänä viimeistään klo 12.00 ellei kohteessa toisin ilmoiteta. Matkanjärjestäjällä on oikeus antaa asiakkailleen paremmat järjestelyt kuin mitä tehty varaus edellyttää. Matkanjärjestäjällä ei kuitenkaan ole velvollisuutta antaa niitä kaikille matkustajille. Matkanjärjestäjällä on oikeus pakottavissa tapauksissa vaihtaa majoituspaikkakuntaa tai hotellia. Lisämaksullisten palveluiden, esim. yhden hengen huoneen tilaaminen, ei välttämättä takaa, että kyseinen palvelu voidaan aina järjestää. Mikäli asiakas ei saa maksamiaan lisäpalveluja, palautetaan perityt lisämaksut matkan jälkeen, muita korvauksia ei lisäpalveluiden puuttumisesta makseta. Majoitushintoihin ei sisälly kohdemaan hotelli- tai turistivero tai  hotellien perimä rekisteröintimaksu, vaan se maksetaan suoraan hotellille. Kaikissa hotelleissa saman hintaiset huoneet eivät välttämättä ole samanlaisia/saman tasoisia.

VENÄJÄN MATKOILLA HOTELLI pyytää esittämään maahansaapumiskortin majoittumisen yhteydessä. Majoittumisen yhteydessä saa hotellikortin, johon on merkitty huoneen numero ja hotellissa oleskeluaika. Korttia vastaan saa huoneen avaimen ja hotellista poistuttaessa kortti on hyvä pitää aina mukana.

ATERIAT Puolihoito: alkaa illallisella saapumispäivänä ja päättyy aamiaiseen lähtöpäivänä. Täysihoito: alkaa illallisella saapumispäivänä ja päättyy lounaaseen lähtöpäivänä.

ALENNUKSET Matkan tilaushetkellä voimassa oleva hinta on asiakasta sitova. Matkanjärjestäjä voi tehdä erilaisia hintatarjouksia esim. alentaen mainittuja hintoja. Alennetut hinnat ovat voimassa sen ajan, kun ne ilmoitetaan, eivätkä ne koske aikaisemmin tilattuja matkoja, lippuja tai viisumeita. Matkaa varattaessa tulee asiakkaan ilmoittaa mihin alennuksiin hän on oikeutettu ja tarvittaessa todistaa oikeutensa. Jälkikäteen esitettyjä alennuspyyntöjä ei huomioida. Kahta tai useampaa alennusta ei myönnetä samasta matkasta.

LAPSIALENNUKSET Lapsihinnat vaihtelevat kohteittain ja hotelleittain. Myös lapsihintoihin oikeuttavat ikärajat vaihtelevat hotelli- ja kuljetus/lentoyhtiökohtaisesti. Mahdolliset lapsialennukset koskevat yleensä alle 12-vuotiaita vanhempiensa kanssa matkustavia lapsia.

VENÄJÄN JUNAPAIKAT: Saa varata vasta 60 päivää ennen matkapäivää. Ilmoitamme varauksen jälkeen, mihin junavuoroon paikat on järjestetty. Jos junapaikkoja emme pysty järjestämään, ilmoitamme siitä mahdollisimman hyvissä ajoin ennen matkaa.

KULJETUKSET Matkaa varattaessa on ilmoitettava, mistä bussiin/junaan nousu tapahtuu. Matkustajalla on oikeus kuljettaa mukanaan matkatavaraa kuljetusyhtiön ilmoittama määrä, bussimatkoillamme 20 kg/täysin maksava henkilö. Bussimatkoillamme emme voi ottaa kuljetettavaksi paljon tilaa vieviä esineitä bussien rajallisen kapasiteetin vuoksi. Varaamme oikeuden aikataulu– ja reittimuutoksiin.

MATKATAVARAT Matkatavaroiden kuljetuksessa noudatamme kunkin kuljetusyhtiön voimassa olevia määräyksiä. Huomaa, että useat lentoyhtiöt veloittavat matkalaukuista lisämaksun. Vain käsimatkatavara sisältyy lipun hintaan. Joillakin lentoyhtiöillä ruumaan kirjattava matkatavara on lisämaksusta eikä sisälly lentolipun hintaan. Myös lähtöselvitys on joillain lentoyhtiöillä lisämaksullinen palvelu. Kyseiset lisäveloitukset tulee maksaa suoraan lentoyhtiölle lähtöselvityksen yhteydessä. Hinnat ja lisätietoa lentoyhtiöltä. IATAn standardi määrittää, minkä lentoyhtiön matkatavarasääntöjä noudatetaan. Voit tarkistaa sallitun matkatavaramäärän lentolipusta. Mahdollinen ylipainomaksu peritään lähtöselvittävän lentoyhtiön ylipainotaulukon mukaan. Huomaa, että ylipainomaksut saattavat olla hyvin kalliita. Matkatavarat on merkittävä matkalaukkulapulla.

PALUUKULJETUKSEN AIKATAULU Asiakas on velvollinen tarkistamaan kuljetusten: lennon/junan/laivan/bussin meno ja paluumatkojen aikataulut hyvissä ajoin ennen matkaa/paluumatkaa. Jos asiakas laiminlyö tämän velvollisuuden ei Kymenmatkat Oy ole vastuussa paluukuljetuksen menettämisestä ja siitä aiheutuneista kuluista.

1. Soveltamisala

Kymenmatkojen järjestämiin näillä sivuilla esiteltyihin räätälöityihin matkapaketteihin sekä seuramatkoihin sovelletaan oheisia erityisehtoja sekä muilta osin Yleisiä matkapakettiehtoja

1.2. Lisäehdot ovat  voimassa

1.3. Erityisehdot ovat voimassa

2. Matkapakettisopimus ja vastuu sopimuksen toteuttamisesta

2.3. Matkustusasiakirjat ja matkavakuutus

PASSI JA VIISUMI  Matkustaessaan maasta Suomen kansalaisella on oltava yleensä passi. Kun liikutaan Schengenin säännöstöä soveltavasta maasta toiseen, matkustusasiakirjaa ei yleensä viranomaisen toimesta tarkasteta. Matkustajan on kuitenkin pidettävä mukanaan voimassa olevaa kussakin jäsenmaassa hyväksyttyä matkustusasiakirjaa (passia tai uudenmallista henkilökorttia). Huomaathan, että kuljetusyhtiöt tarkastavat matkustajien matkustusasiakirjoja myös sisäliikenteessä.Tarkista ennen matkavaraustasi passi- ja viisumimääräykset matkaasi varten. Tarvitaanko matkakohteeseesi tai mahdolliseen kauttakulkumaahan viisumia tai etukäteen haettavaa maahansaapumislupaa. Jotkut maat vaativat  maahansaapumisluvan tai kauttakulkuviisumin, vaikka lento tekisi vain välilaskun kohteessa. Kaikkia viisumeja ei myönnetä Suomessa, vaan passin ja tarvittavat asiakirjat voi joutua lähettämään muualle. Pyydämme tarkistamaan mahdollisen viisumin tarpeen ko maan lähetystöstä tai konsulaatista. Matkatoimisto voi pyydettäessä avustaa tarvittavien asiakirjojen hankinnassa, josta veloitamme palveluhinnaston mukaan.   Venäjän matkoilla on aina anottava viisumi ja matkalla on oltava mukana passi viisumeineen. Passi ja viisumi jätetään sisäänkirjoittautumisen yhteydessä säilytettäväksi hotellin vastaanottoon, josta ne noudetaan lähtöä edeltävänä päivänä. Tällöin on tarkistettava, että viisumissa on hotellin rekisteröintimerkintä. Matkanjärjestäjä ei vastaa vahingosta, joka matkustajalle aiheutuu, mikäli hänen matkansa estyy puutteellisten matkustusasiakirjojen vuoksi.

TULLI Katso tiedot >>

ULKOMINISTERIÖ Matkustustiedotteet ja matkustusilmoitus

2.6. Matkustajan velvollisuudet ja vastuu

MATKALIPUT JA VAHVISTUS Varauksen yhteydessä tarvitsemme kaikista matkustajista seuraavat tiedot samalla tavalla kuin ne on kirjoitettu passiin: Kaikki etunimet, koko sukunimi, sukupuoli,  syntymäaika, kansalaisuus ja passin numero.
Joiihinkin maihin matkustettaessa kysytään myös syntymäpaikka, passin myöntämisaika ja -paikka sekä passin voimassaolon päättymispäivä, hätätilanteen varalta, kotiin jäävän henkilön nimi ja puhelinnumero.
Tarkistakaa, että nimet, lähtöpäivä, paluupäivä sekä lento- ja hotellitiedot ovat oikein vahvistuksessa. Mahdollisten epäselvyyksien ilmetessä ottakaa välittömästi yhteys toimistoomme. Erityisen tärkeää on, että nimi joka vahvistuksessa on, täsmää passissa olevan nimen kanssa, koska lento/juna/laivalippu kirjoitetaan sille nimelle mikä vahvistuksessa on. Jos nimi tulee matkalippuun väärin, voi nimen muuttaminen ja väärällä nimellä matkustaminen olla mahdotonta. Tällöin Kymenmatkat ei ole vastuussa matkustajalle aiheutuneista kuluista tai matkalle lähdön estymisestä. Tutustu myös matkalipun mukana tuleviin ohjeisiin. Tutustu huolella lentolipun mukana tuleviin ohjeisiin mm chekmytrip, jossa on kerrottu tarkat tiedot lennostasi sekä matkatavaroiden kuljetuksesta/sisältymisestä lippuusi.

MATKUSTAJAN VASTUU Matkustajan on ilmoitettava nimensä, osoitteensa ja puhelinnumeronsa matkaa varatessaan. Matkustajan on ilmoitettava myös se puhelinnumero, jonka hän ottaa mukaan matkalle. Mikäli tiedot ennen matkaa muuttuvat tai matkustaja tilapäisesti oleskelee ennen matkaa muualla, on uudet yhteystiedot ilmoitettava toimistoomme. Mikäli esitteessä tai hinnastossa ilmoitettu aikataulu poikkeaa matkaa varattaessa tai myöhemmin toimitetusta aikataulusta, pätee aina viimeiseksi ilmoitettu aikataulu. Matkustajan velvollisuus on tarkistaa, että osanottajatodistuksessa, laskussa tai lipuissa on juuri ne tiedot, joista myyjän kanssa on sovittu. Lisäksi matkustaja on velvollinen tarkistamaan välittömästi vahvistuksen saatuaan, että nimitiedot matkadokumenteissa ovat samat kuin passissa. Mahdollisista virheistä ja puutteista on ilmoitettava viipymättä matkan myyneeseen matkatoimistoon. Kansainväliset sopimukset kieltävät menopaluulippujen käyttämisen vain yhteen suuntaan, eikä lippuja tai muita matkaan kuuluvia palveluita saa luovuttaa toiselle henkilölle. Matkustaja, joka eroaa ryhmästä tai ei käytä varaamaansa majoitusta, on velvollinen seuramatkoilla ilmoittamaan asiasta oppaalle. Matkustajalla ei tällöin ole oikeutta hinnan alennukseen käyttämättä jääneiden palvelujen osalta. Matkustaja on myös velvollinen saapumaan lähtöpaikalle hyvissä ajoin ennen poiskuljetuksen lähtöä, sekä seuramatkoilla ottamaan oppaaseen yhteyttä vähintään vuorokautta ennen lähtöä mm. mahdollisten aikataulumuutosten vuoksi.  Mikäli matkustaja ei noudata tätä ilmoittautumisvelvollisuutta tai myöhästyy ilmoitetusta lähtöajasta, matkustaja vastaa itse paluukustannuksista. Asiakkaalla ei ole oikeutta saada hinnanalennusta käyttämättä jääneistä palveluista.

MATKAVAKUUTUS Suositamme kattavan matkavakuutuksen ottamista jo matkavarauksen yhteydessä peruutuskulujen ja mahdollisen matkalla sairastumisen varalta. Räätälöityjen matkojen peruutuskulut sairastumistapauksessakin voivat nousta korkeiksi, koska lentoyhtiöt, laivayhtiöt, junayhtiöt ja bussiyhtiöt voivat lipunkirjoituksen jälkeen periä koko lipun hinnan peruutuskuluina vaikka matkustajalla olisikin esittää lääkärintodistus. Vakuutus on peruutusturvan saamiseksi maksettava viimeistään 3 vuorokautta ennen matkan alkua. Kehotamme tutustumaan matkavakuutusten peruutusturvan ehtoihin, koska vakuutusten korvauksissa saattaa olla rajoituksia korvausmäärissä, joka voi johtaa siihen että vakuutuskaan ei korvaa kaikkia peruutuksesta aiheutuneita kuluja vaan ne jäävät matkustajan maksettavaksi. Matkavakuutukset >>

Matkustajavakuutus on pakollinen Venäjän matkoilla. Suositamme matkavakuutuksen ottamista jo matkavarauksen yhteydessä peruutuskulujen ja mahdollisen matkalla sairastumisen varalta.

MATKUSTUSASIAKIRJAT Matkustaja hankkii itse passin, viisumin ja tarvittavat rokotukset sekä vastaa niiden kustannuksista. Matkanjärjestäjä ei vastaa vahingosta, joka matkustajalle aiheutuu, mikäli hänen matkansa estyy puutteellisten matkustusasiakirjojen vuoksi. Pyydettäessä opastamme tarvittavien asiakirjojen hankinnassa. EU-kansalaisten matkustusasiakirjat voi tarkastaa tästä: Hyvä tietää matkalla>>

Venäjän matkoilla on aina oltava mukana voimassa oleva passi, joka on voimassa vielä 6 kk matkan jälkeen. Passi ja viisumi jätetään sisäänkirjoittautumisen yhteydessä säilytettäväksi hotellin vastaanottoon, josta ne noudetaan lähtöä edeltävänä päivänä. On tarkistettava, että viisumissa on hotellin rekisteröintimerkintä. Matkustaja hankkii itse passin sekä vastaa siitä aiheutuvista kustannuksista. Matkanjärjestäjä ei vastaa vahingosta, joka matkustajalle aiheutuu, mikäli hänen matkansa estyy puutteellisten matkustusasiakirjojen vuoksi. Pyydettäessä opastamme tarvittavien asiakirjojen hankinnassa.Tarkasta toimistostamme  passi- ja viisumimääräykset matkaasi varten.

VENÄJÄN MAAHANTULOKORTTI Ulkomaalaislain mukaan jokaisen ulkomaalaisen on täytettävä maahantulokortti (A- ja B-osa) saapuessaan maahan. B-osa on leimataan viisumin rekisteröinnin yhteydessä. Maasta poistuttaessa maahantulokortin B-osa annetaan takaisin rajaviranomaisille.

VENÄJÄN TULLISELVITYSLOMAKE Tulliselvitystä ei tarvitse täyttää, mikäli matkustajalla on käteisiä maksuvälineitä enintään 10.000 USD:n arvosta. Sen ylittävältä osalta on täytettävä tulliselvityslomake, joka on säilytettävä koko matkan ajan. Autonkuljettaja täyttää aina tulliselvityslomakkeen.

ROKOTUKSET Matkustaja hankkii itse tarvittavat rokotukset sekä vastaa niiden kustannuksista. Matkailijan rokotussuoja kannattaa tarkastaa näiltä sivuilta: Matkailuterveys ja rokotukset >>

Pyydettäessä opastamme tarvittavien asiakirjojen hankinnassa.

SAIRASTAPAUKSET Katso tiedot >> Matkailuterveys ja rokotukset

SUOMEN EDUSTUSTOT ULKOMAILLA>> Ulkoministeriö
Ulkoministeriön hätänumero +358 9 1605 5555

Suomen Pietarin pääkonsulaatti  http://www.finland.org.ru/fi/
Preobrazhenskaja pl. 4, St.Peterburg.
Tel: +7-812-331 76 00arkisin klo 08:30-16:15

Suomen Moskovan suurlähetystö:
Posolstvo Finljandii, Kropotkinskij pereulok 15-17,119034 Moskva G-34
Puh. +7-495-787 4174 (arkisin kello 09.00 – 17.00)

3. Sopimuksen syntyminen ja hinnan maksaminen

ILMOITTAUTUMINEN JA MAKSUT Räätälöity matkapaketti tuotetaan ja hinnoitellaan asiakkaan toimeksiannosta. Seuramatkoilla matkaohjelma on ilmoitettu etukäteen nettisivuillamme. Asiakkaalla on velvollisuus tutustua matkapaketin sisältöön ja ilmoittaa siinä mahdollisesti olevista puutteista ja virheellisyyksistä ennen maksun suorittamista. Matkanvaraus on sitova, asiakkaan hyväksyttyä tarjotun matkapaketin ja maksettua varausmaksun:
100 € alle 400 €:n matkoilla; 250 € / henkilö alle 800 €: matkoilla; 400 € / henkilö yli 800 €:n matkoilla, ellei matkan varauksen yhteydessä ole ilmoitettu toisin. Erikoismatkojen, risteilyjen, junamatkojen, safareiden, kiertomatkojen ja muiden erikoisjärjestelyjä sisältävien matkojen osalta noudatetaan kunkin palvelun tuottajan omia maksuehtoja. Tiettyjen lentohintatyyppien/matkalipputyyppien osalta varausmaksu saattaa poiketa edellä mainituista. Lentoyhtiökohtaisista lipunkirjoitussäännöistä johtuen lentolipun koko hinta voidaan periä jo varausmaksun yhteydessä. Poikkeava varausmaksu ilmoitetaan myyntivaiheessa ennen sopimuksen syntymistä. Matkan loppumaksu erääntyy 30 vrk ennen matkan alkua. Jos matkan alkuun on vähemmän kuin 30 vrk, maksetaan matkan koko hinta varauksen yhteydessä. Mikäli loppumaksu tai osa siitä on matkan erityisluonteen tai pakettiin osallistuvien palveluntuottajien erityisehtojen vuoksi maksettava aiemmin, se ilmoitetaan myyntivaiheessa ennen sopimuksen syntymistä. Suorittamalla varausmaksun asiakas hyväksyy Yleisiin matkapakettiehtoihin sekä Kymenmatkat Oy:n lisä- ja erityisehtoihin sisältyvät määräykset sekä ne mahdolliset matkan tietoihin tulleet muutokset, jotka Kymenmatkat Oy saattaa hänen tietoonsa matkan vahvistamisen yhteydessä. Käytössämme on kelluvat hinnat, joihin vaikuttaa valuuttakurssit sekä hotellien myyntitilanne.

  1. HINNAT RÄÄTÄLÖIDYILLÄ MATKOILLA Hotelli, kuljetus- ja lisäpalveluiden hinnat perustuvat voimassa oleviin valuuttakursseihin, hintoihin ja sopimuksiin ja niiden erityisluonteen vuoksi noudatamme erityisehtoja. Matkapaketin lopullinen sisältö ja hinta määräytyvät asiakkaan toiveiden ja palvelujen saatavuuden mukaan. Saatavuus voi olla rajoitettu erityisesti juhlapyhien ja erilaisten tapahtumien kuten messujen, kongressien tai karnevaalien aikaan. Matkan hintaan sisältyvät vain ne palvelut, jotka on yksilöity hintaan kuuluviksi matkaohjelmassa ja jotka on mainittu varauserittelyssä. Lippuun merkityt pakolliset lentoverot sisältyvät matkan hintaan. Sen sijaan kohteesta lähdettäessä paikallisille viranomaisille maksettavat lentokenttäverot matkustaja maksaa itse paikan päällä.  Lentolipun hintaan ei sisälly siirtymiset eri kenttien välillä.

3.1. HINNAT VENÄJÄN SEURAMATKOILLA Hinnat perustuvat 30.04.2018 voimassa olleisiin valuuttakursseihin sekä juna ja bussihintoihin ja niiden erityisluonteen vuoksi noudatamme erityisehtoja. Yleisten matkapakettiehtojen mukaisista peruutuksista ja muutoksista veloitettavat toimistokulut ovat 100 € / hlö. Matkustajalla on oikeus vaihtaa tilalleen toinen henkilö 21 arki vrk ennen matkaa edellyttäen, että viisumin hankintaan tarvittavat asiapaperit ovat tällöin matkanjärjestäjän käytettävissä. Kaikista anotuista viisumeista peritään hinnaston mukainen korvaus. Matkan hintaa ei palauteta mikäli matka peruuntuu viranomaisten evätessä viisumin.

LISÄPALVELUT JA RETKET Matkoista veloitetaan matkaennakon lisäksi ennakkomaksuna lisäpalvelut (esim. retket, konsertti- ja teatteriliput, erilaiset osanottomaksut, kilpailut ja muut ohjelmapalvelut), jotka eivät sisälly matkapaketin hintaan. Nämä tilataan aina matkustajan omalla riskillä eli ne eivät sisälly matkanjärjestäjän vastuuseen. Agenttien ja lipputoimistojen perimät hinnat ovat lippujen perushintaa korkeampia. Lippujen varauksesta peritään Kymenmatkojen palveluhinnaston mukaiset kulut. Varatuista lipuista ei suoriteta takaisinmaksua matkan tai tilatun lisäpalvelun peruuntuessa tai mikäli liput jäävät matkustajasta johtuvista syistä käyttämättä.  Peruutuksen yhteydessä perimme aina lisäksi etukäteen tilatuista ja vahvistetuista lisäpalveluista aiheutuneet kustannukset. Risteilyjen, junamatkojen, safareiden, kiertomatkojen ja muiden erikoisjärjestelyjä sisältävien matkojen osalta noudatetaan kunkin palvelun tuottajan omia perusehtoja. Retkien toteutuminen saattaa edellyttää minimimäärää maksavia osanottajia.

TAKAISINMAKSUT Matkustajalla ei ole oikeutta takaisinmaksuun käyttämättä jättämistään palveluista. Käyttämättömistä hotellivuorokausista, kuljetusyhtiöiden lipuista tai muista varatuista palveluista ei suoriteta palautuksia tai hyvityksiä. Peruutuksen vastaanottopäiväksi hyväksytään vain arkipäivät (maanantai-perjantai) toimiston aukioloaikana.

4. Matkustajan oikeus peruuttaa matka ennen matkan alkamista

  1. PERUUTUKSET, NIMENMUUTOKSET, LISÄPALVELUT JA TAKAISINMAKSU

PERUUTUSEHDOT Matkustajalla on oikeus peruuttaa matka milloin tahansa ennen matkan alkamista. Tällöin matkanjärjestäjällä on oikeus periä peruutusmaksu seuraavasti:

Yleisten matkapakettiehtojen mukaan:

4.1.a) Etukäteen ilmoitetut toimistokulut, kun matka peruutetaan viimeistään 45 vuorokautta ennen matkan alkamista
b) Varausmaksu, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 45 vuorokautta mutta viimeistään 21 vuorokautta ennen matkan alkamista
c) 50 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 21 vuorokautta mutta viimeistään 7 vuorokautta ennen matkan alkamista
d) 75 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 7 vuorokautta mutta viimeistään 3 vuorokautta ennen matkan alkamista
e) 95 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 3 vrk ennen matkan alkamista.

4.2. Jos matka on hinnoiteltu sen mukaan, että kahden tai useamman matkustajan seurue majoitetaan samaan huoneeseen tai huoneistoon ja joku seurueen jäsenistä peruuttaa matkansa, on matkanjärjestäjällä oikeus periä kohdassa 4.1. mainittujen peruutuskulujen lisäksi peruutuksen johdosta syntyvästä majoituksen vajaakäytöstä aiheutuvat kulut. Matkansa peruuttanut ja matkalle osallistuvat seurueen jäsenet vastaavat yhteisvastuullisesti kyseisten kulujen maksamisesta matkanjärjestäjälle.

4.3. Jos matkaa ei peruuteta eikä matkustaja saavu sovitulle lähtöpaikalle sovittuun aikaan tai jos hän ei voi osallistua matkaan siksi, ettei hänellä hänen vastuullaan olevista syistä ole matkaan tarvittavia asiapapereita, kuten voimassaolevaa passia, viisumia, henkilöllisyystodistusta tai rokotustodistusta, hänellä ei ole oikeutta maksun palautukseen.

4.4. Peruutuskulut voivat poiketa kohdassa 4.1. mainituista, jos matka on sellainen, johon sovelletaan erityisehtoja (kohta 1.3.). Peruutuskulujen määrä tai niiden määräytymisperuste on ilmoitettava erityisehdoissa. Peruutus  on voimassa, kun Kymenmatkat vahvistaa vastaanottamisen peruutuksesta.

Matkojen erityisluonteen vuoksi, yleisistä matkapakettiehdoista poiketen, noudatetaan seuraavia ehtoja: Peruutettaessa matka ilman erityistä syytä, peritään asiakkaalta toimistokulujen lisäksi todelliset, palveluntuottajien veloittamat kulut täysimääräisinä. Erikoishintaisista ja kirjoitetuista lento/juna/laiva/bussilipuista ei yleensä suoriteta takaisinmaksua. Mikäli asiakas haluaa muuttaa matkan kohdetta, hotellia tai lähtö/paluupäivää tai luovuttaa matkasopimuksen toiselle, peritään asiakkaalta muutoksesta tai luovutuksesta aiheutuvat todelliset kulut ja lisäksi toimistokulut 100 € / henkilö. Erikoishintaisiin lentolippuihin ei lentoyhtiöiden säännösten mukaan sallita muutoksia lipunkirjoituksen jälkeen, jolloin todellinen kulu on lentolipun koko hinta. Jo alkaneeseen matkaan ei voi tehdä muutoksia.

Jos matkan peruuntumisesta ei ilmoiteta lainkaan, matkanjärjestäjällä on oikeus periä 95 % matkan hinnasta peruutuskuluina. Jos matka on hinnoiteltu sen mukaan, että kahden tai useamman matkustajan seurue majoitetaan samaan huoneeseen tai huoneistoon ja joku seurueen jäsenistä peruuttaa matkansa, on matkanjärjestäjällä oikeus periä peruutuksen vuoksi kohtuullinen lisämaksu. Matkansa peruuttanut ja matkalle osallistuvat seurueen jäsenet vastaavat yhteisvastuullisesti lisämaksun maksamisesta matkan järjestäjälle. Jos matkaa ei peruuteta eikä matkustaja saavu sovitulle lähtöpaikalle sovittuun aikaan tai jos hän ei voi osallistua lähtöpaikalle sovittuun aikaan tai jos hän ei voi osallistua matkaan siksi, ettei hänellä hänen vastuullaan olevista syistä ole matkaan tarvittavia asiapapereita, kuten voimassaolevaa passia, viisumia, henkilöllisyystodistusta tai rokotustodistusta, hänellä ei ole oikeutta maksun palautukseen. Käyttämättömistä hotellivuorokausista, kuljetusyhtiöiden lipuista tai muista varatuista palveluista ei suoriteta palautuksia tai hyvityksiä. Peruutuksen vastaanottopäiväksi hyväksytään vain arkipäivät (maanantai-perjantai) toimiston aukioloaikana. Peruutus  on voimassa, kun Kymenmatkat vahvistaa vastaanottamisen peruutuksesta. Suosittelemme kattavan peruutusturvan sisältävän vakuutuksen hankkimista jo matkaa varattaessa.

 7. Matkustajan oikeus muuttaa sopimusta ja luovuttaa se toiselle

Matkustajan käyttäessä YME 7. kohdan mukaisia muutos- ja luovutusoikeuksia, veloitamme muutoksista ja luovutuksesta aiheutuneet kulut sekä toimistokulun. Muutoksista aiheutuvista kuluista vastaa matkustaja ja luovutuksesta luovuttaja sekä luovutuksensaaja yhteisvastuullisesti. ”

8. Hinnanmuutokset

Matkan hinta perustuu varaushetkellä vallinneisiin sopimuksiin, tietoihin, aikatauluihin, hinnastoihin, kohdetietoihin sekä valuuttakursseihin ja ne annetaan sitoumuksetta. Varaamme oikeuden muuttaa matkojen hintoja valuuttakurssimuutosten, polttoaineiden tai muiden energialähteiden hinnanmuutosten, verojen tai julkisten maksujen ennen lähtöpäivää tapahtuneiden korotusten vuoksi.

9. Matkanjärjestäjän tekemät muutokset matkapakettisopimukseen

MUUTOKSET Kymenmatkat Oy ei vastaa matkanjärjestäjästä riippumattomista muutoksista eikä myöskään nettisivuilla mahdollisesti olevista painovirheistä. Matkanjärjestäjä varaa oikeuden muuttaa matkan tietoja ja sopimusehtoja ennen sopimuksen syntymistä.

10. Matkanjärjestäjän oikeus peruuttaa ja keskeyttää matka

10.1. HENKILÖMÄÄRÄ Seuramatkoilla edellyttää tiettyä vähimmäisosanottajamäärää. Mikäli matkalle ilmoittautuneita ei ole riittävästi, on matkanjärjestäjällä oikeus peruuttaa matka viim. 21 vrk. ennen lähtöä. Matkan toteutuminen edellyttää vähintään 30 täysin maksavaa matkustajaa. Bussimatkoilla pidätämme oikeuden reittimuutoksiin. Jos samaan kohteeseen myydään useampaa, kuin yhtä hotellia, on matkanjärjestäjällä osanottajien vähyyden vuoksi oikeus muuttaa hotellia ja majoittaa koko ryhmä yhteen hotelliin. Matkustajalle korvataan hotellien hinnanero tai jos siirtyminen tapahtuu hinnaltaan kalliimpaan hotelliin, peritään hinnanero lisämaksuna. Matkat voidaan toteuttaa omatoimimatkana, jolloin matkalla ei ole mukana matkanjohtajaa eikä saattajaa.

12. Virhe ja virheilmoitus

VALITUKSET Matkaa koskevat valitukset ja huomautukset tulee tehdä välittömästi aiheen ilmaannuttua kohteessa matkanjärjestäjän edustajalle tai matkatoimistoon. Päivystysnumero Suomessa: +358 5 211 1600 työaikana.  Päivystysnumero Pietarissa: +7-812-33 68 189 työaikana. Päivystysnumero iltaisin ja viikonloppuisin Pietarissa +7 931 543 7677. (Päivystysnumero iltaisin ja viikonloppuisin Suomessa +358 50 5228100).  Korvausvaatimukset on tehtävä aina kirjallisesti matkanjärjestäjälle viimeistään 2 kk matkan päättymisen jälkeen.Matkustaja ei saa vedota virheeseen matkan jälkeen, ellei hän ilmoita virheestä matkanjärjestäjälle tai matkanvälittäjälle kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Virheestä, joka voidaan korjata matkan aikana, on ilmoitettava matkanjärjestäjälle tai -välittäjälle niin pian kuin mahdollista.Ellei virheen välitön korjaaminen ole tarpeen, matkustajan on asetettava kohtuullinen aika virheen korjaamiselle. Kohtuullista aikaa arvioitaessa tulee ottaa huomioon matkan kesto, kohde ja muut matkan luonteeseen liittyvät seikat.

ONGELMATILANTEISSA
Päivystysnumero Suomessa: +358 5 211 1600 työaikana.  Päivystysnumero Pietarissa: +7-812-33 68 189 työaikana. Päivystysnumero iltaisin ja viikonloppuisin Pietarissa +7 931 543 7677. (Päivystysnumero iltaisin ja viikonloppuisin Suomessa +358 50 5228100).

LENTOJEN PERUUNTUMISET JA YLIVARAUKSET Jos matkustaja jää lennon ylivarauksen vuoksi pois lennolta, on lentoyhtiön pyrittävä ns. ylivarausasetuksen nojalla hakemaan vapaaehtoisia, jotka voisivat jäädä lennolta pois. Lentoyhtiö maksaa tällöin sovitun korvauksen asiakkaalle. Tämän lisäksi lentoyhtiö joko uudelleenreitittää matkustajan tai maksaa hänelle lentomatkan hinnan takaisin matkustajan oman valinnan mukaan. Jos vapaaehtoisia ei löydy riittävää määrää, on lentoyhtiön valittava lennolta poisjäävät itse. Tällöin lentoyhtiö joutuu maksamaan asiakkaalle asetuksen mukaisen vakiokorvauksen. Jos lento on osa matkapakettimatkaa, voi myös matkanjärjestäjä joutua maksamaan matkustajalle matkapakettilain ja siihen pohjautuvien ehtojen mukaisesti hinnanalennusta tai vahingonkorvausta niistä virheistä, jotka ovat syntyneet ylivarauksen vuoksi. Matkanjärjestäjälle ei kuitenkaan synny mitään vastuuta niiden matkustajien osalta, jotka ovat jääneet VAPAAEHTOISESTI pois sovitulta lennolta. Matkustajalla ei näin ollen oikeutta saada matkanjärjestäjältä takaisin matkapakettiin kuuluneiden muiden palvelujen (kuten majoituksen tai autonvuokran) hintaa, mikäli hän itse valitsee lennolta poisjäämisen. Sama voi koskea tilannetta, jossa matkustaja valitsee lennon peruuntumistilanteessa matkan hinnan takaisinmaksun uudelleenreitityksen sijasta.

15. Hinnanalennus

Jos virhettä ei ole korjattu viivytyksettä matkanjärjestäjän kustannuksella tai jos virhe ei ole korjattavissa, matkustajalla on oikeus virheen merkitystä vastaavaan hinnanalennukseen, ellei matkanjärjestäjä osoita, että virhe johtuu matkustajasta.

Oikeutta hinnanalennukseen ei kuitenkaan ole, jos virhe on merkitykseltään vähäinen suhteessa koko sopimukseen. Hinnanalennusta laskettaessa lähtökohtana on matkapaketin kokonaishinta, eikä virheen sisältäneen yksittäisen matkapalvelun hinta. Virheen merkitystä arvioitaessa voidaan ottaa huomioon myös matkustajan yksilölliset tarpeet ja erityiset toiveet sopimusta tehtäessä.

16. Vahingonkorvaus

VAHINGONKORVAUSVASTUUN RAJOITTAMINEN Kymenmatkojen vahingonkorvausvastuu määräytyy yleisten matkapakettiehtojen mukaisesti. Jos matka on hankittu pääasiassa muuhun kuin yksityiseen tarkoitukseen, pidättää matkanjärjestäjä itselleen oikeuden rajoittaa vahingonkorvausvelvollisuuttaan esine- ja varallisuusvahingoissa mahdollisen liikevoiton, palkkion tai vastaavan menettämisen osalta. Matkanjärjestäjä ei myöskään vastaavien matkojen osalta vastaa vahingoista, jotka johtuvat lievästä huolimattomuudesta.

YKSITTÄISET PALVELUT Yleisiä matkapakettiehtoja ei sovelleta Kymenmatkojen myymiin yksittäisiin reittilentoihin, majoitus- ja maakuljetusjärjestelyihin, joista ei synny matkapakettia, vaan niihin sovelletaan kunkin palvelutuottajan omia ehtoja. Näissä tapauksissa Kymenmatkat toimii vain välittäjänä ja veloittaa palveluhinnaston mukaan.

Kymenmatkat ei vastaa www-sivuilla olevista mahdollisista painovirheistä tai esitteessä ja internetissä mainittujen www-osoitteiden sisällöstä eikä esitteen painamisen jälkeen tapahtuneista muutoksista. Tämä koskee kaikkia hintoja, lähtöpäiviä, lentoja, hotelleja jne. Kaikki hinnat ja aikataulut ja reitit ovat sitoumuksetta. Kymenmatkat varaa oikeuden muuttaa esitetietoja ja ehtoja ennen matkasopimuksen hyväksymistä.

Nämä erityisehdot ovat voimassa toistaiseksi tai kunnes uudet Erityisehdot julkaistaan.

Linkit muihin sivustoihin:
Kymenmatkat ei vastaa millään tavalla näillä www-sivuilla olevien tietojen tai materiaalin saatavuudesta, oikeellisuudesta, luotettavuudesta tai tiettyyn tarkoitukseen soveltuvuudesta tai sisällöstä. Kymenmatkat ei vastaa millään tavalla vahingoista, menetyksistä tai kustannuksista, jotka liittyvät näiden www-sivujen käyttöön. Jollei toisin todeta, minkään näillä www-sivuilla ei voida katsoa olevan osa Kymenmatkojen yleisiä myynti- tai toimitusehtoja. Käyttäjä on velvollinen perehtymään ja noudattamaan niitä käyttöehtoja ja muita ehtoja, jotka on julkaistu näillä kolmannen osapuolen verkkosivustoilla. Kymenmatkat ei voi taata linkkien toimivuutta. Linkit on annettu hyvässä uskossa, eikä Kymenmatkoja voida pitää vastuussa linkitettyihin sivustoihin myöhemmin tehdyistä muutoksista. Suosittelemme, että luet huolellisesti ulkopuolisten sivustojen tietosuojalausunnot.

Kymenmatkat on antanut KKV:lle vakuudet vakuusrekisteriin:
rekisteri vakuudenasettamisvelvollisista.
KKV:n yhteystiedot:
Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Siltasaarenkatu 12 A
00530 Helsinki
puhelin: 029 505 3000
s-posti: kirjaamo@kkv.fi

***********************************************************************

Matkapakettien sisältö ja hinta ennen 1.7.2018 ostetuilla matkoilla

KYMENMATKOJEN VALMISMATKOJEN JA RÄÄTÄLÖITYJEN MATKOJEN LISÄ- JA ERITYISEHDOT

Kymenmatkojen matkapaketit yksityismatkustajille ovat joko ohjattuja tai omatoimimatkoja, jotka räätälöidään  ja varaukset tehdään asiakkaan erillisestä toimeksiannosta.  Kymenmatkojen matkapaketit erilaisille teemamatkapaketeille perustuvat ryhmämatkoihin ja ovat joko ohjattuja tai omatoimimatkoja, jotka räätälöidään  ja varaukset tehdään ryhmän ohjaajan erillisestä toimeksiannosta.
Kymenmatkojen seuramatkat Pietariin ovat valmismatkoja.

Matkavarauksen hintaan lisätään hinnastomme mukainen palvelumaksu. Yksinmatkustaville ei myydä erikseen nais- tai miespaikkoja. Yhden hengen huoneen voi varata lisämaksusta. EU-maissa arvonlisävero sisältyy matkojen hintaan.  Matkan hinta perustuu varaushetkellä vallinneisiin sopimuksiin, tietoihin, aikatauluihin, hinnastoihin, kohdetietoihin sekä valuuttakursseihin ja ne annetaan sitoumuksetta. Varaamme oikeuden muuttaa matkojen hintoja valuuttakurssimuutosten vuoksi 6 viikkoa ennen lähtöpäivää.

AIKATAULUT LÄHTÖAIKA JA -PAIKKA BUSSIMATKOILLA Kokoontuminen bussin lähtöpaikalla 15 min. ennen lähtöaikaa. Tarkasta lähtöaika tilausvahvistuksesta Huom! Bussi ajaa mainittua reittiä vain mikäli välipysäkeiltä on tulossa ennakkoon ilmoittautuneita matkustajia. Kyytiinnousupaikka on ilmoitettava matkatoimistoon etukäteen, vähintään 3 pv. ennen matkaa. Bussit lähtevät yleensä tilausajolaitureilta. Aikataulut ovat ohjeellisia. Asiakas on velvollinen tarkistamaan kohteessa paluumatkansa aikataulun hyvissä ajoin ennen paluumatkaa. Paluumatkalla lähtöpaikalle on hyvä tulla n. 30 min ennen lähtöaikaa.

AIKATAULUT LÄHTÖAIKA JA -PAIKKA JUNAMATKOILLA Rautatieasemalla tulee olla hyvissä ajoin, n 15 min. ennen lähtöaikaa. Tarkasta lähtöaika lipustasi.  Matkaa varattaessa on ilmoitettava, miltä asemalta nousee junaan. Asiakas on velvollinen tarkistamaan kohteessa paluumatkansa aikataulun hyvissä ajoin ennen paluumatkaa. Paluumatkalla lähtöpaikalle on hyvä tulla n. 30 min ennen lähtöaikaa.
Venäjän junat: Rajamuodollisuudet ja valuutanvaihto hoituvat junassa. Kaikissa Venäjän junissa tarkistetaan junaliput, passi, viisumi, Venäjän maahantulokortti ja mahdollinen tulliselvityskaavake. Sinun tulee pitää ne mukanasi ja helposti saatavilla junassa liikkuessasi. Maahantulokortin saat junassa konduktööriltä. Safar Oy vaihtaa valuuttaa junassa Kouvolan ja Vainikkalan sekä Vainikkalan ja Kouvolan välillä. Voit vaihtaa junassa ainoastaan käteistä rahaa.

AIKATAULUT LÄHTÖAIKA JA -PAIKKA LENTOMATKOILLA Lentoasemalla tulee olla vähintään 2 tuntia ennen lennon lähtöaikaa. Tarkasta lähtöaika lipustasi.  Asiakas on velvollinen tarkistamaan kohteessa paluumatkansa aikataulun hyvissä ajoin ennen paluumatkaa. Paluumatkalla lähtöpaikalle on hyvä tulla 2 tuntian ennen lennon lähtöaikaa.

Jos sinulla on tullattavaa, ilmoita siitä tullille. Suomen tullin ohjeita matkustajille www.tulli.fi.

HENKILÖMÄÄRÄ Seuramatkoilla edellyttää tiettyä vähimmäisosanottajamäärää. Mikäli matkalle ilmoittautuneita ei ole riittävästi, on matkanjärjestäjällä oikeus peruuttaa matka viim. 21 vrk. ennen lähtöä. Matkan toteutuminen edellyttää vähintään 30 täysin maksavaa matkustajaa. Bussimatkoilla pidätämme oikeuden reittimuutoksiin. Jos samaan kohteeseen myydään useampaa, kuin yhtä hotellia, on matkanjärjestäjällä osanottajien vähyyden vuoksi oikeus muuttaa hotellia ja majoittaa koko ryhmä yhteen hotelliin. Matkustajalle korvataan hotellien hinnanero tai jos siirtyminen tapahtuu hinnaltaan kalliimpaan hotelliin, peritään hinnanero lisämaksuna. Bussimatkat voidaan toteuttaa myös reittibussilla osanottajien vähyyden vuoksi, tällöin osanottajille ilmoitetaan matkustusmuodon muutoksesta vähintään 14 päivää ennen lähtöpäivää. Junamatkat voidaan toteuttaa omatoimimatkana.  Matka toteutetaan omatoimimatkana, jolloin matkalla ei ole mukana matkanjohtajaa eikä saattajaa.

1. SOVELTAMISALA Kymenmatkojen järjestämiin näillä sivuilla esiteltyihin räätälöityihin matkapaketteihin sekä seuramatkoihin sovelletaan oheisia erityisehtoja sekä muilta osin Yleisiä valmismatkaehtoja.

2. ILMOITTAUTUMINEN JA MAKSUT Räätälöity matkapaketti tuotetaan ja hinnoitellaan asiakkaan toimeksiannosta. Seuramatkoilla matkaohjelma on ilmoitettu etukäteen nettisivuillamme. Asiakkaalla on velvollisuus tutustua matkapaketin sisältöön ja ilmoittaa siinä mahdollisesti olevista puutteista ja virheellisyyksistä ennen maksun suorittamista. Matkanvaraus on sitova, asiakkaan hyväksyttyä tarjotun matkapaketin ja maksettua varausmaksun:
200 € / henkilö, kaukomatkoilla 400 € / henkilö, ellei matkan varauksen yhteydessä ole ilmoitettu toisin. Erikoismatkojen, risteilyjen, junamatkojen, safareiden, kiertomatkojen ja muiden erikoisjärjestelyjä sisältävien matkojen osalta noudatetaan kunkin palvelun tuottajan omia maksuehtoja. Tiettyjen lentohintatyyppien/matkalipputyyppien osalta varausmaksu saattaa poiketa edellä mainituista. Lentoyhtiökohtaisista lipunkirjoitussäännöistä johtuen lentolipun koko hinta voidaan periä jo varausmaksun yhteydessä. Poikkeava varausmaksu ilmoitetaan myyntivaiheessa ennen sopimuksen syntymistä. Matkan loppumaksu erääntyy 60 vrk ennen matkan alkua. Jos matkan alkuun on vähemmän kuin 60 vrk, maksetaan matkan koko hinta varauksen yhteydessä. Mikäli loppumaksu tai osa siitä on matkan erityisluonteen tai pakettiin osallistuvien palveluntuottajien erityisehtojen vuoksi maksettava aiemmin, se ilmoitetaan myyntivaiheessa ennen sopimuksen syntymistä. Suorittamalla varausmaksun asiakas hyväksyy Yleisiin valmismatkaehtoihin sekä Kymenmatkat Oy:n lisä- ja erityisehtoihin sisältyvät määräykset sekä ne mahdolliset matkan tietoihin tulleet muutokset, jotka Kymenmatkat Oy saattaa hänen tietoonsa matkan vahvistamisen yhteydessä. Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus. Käytössämme on kelluvat hinnat, joihin vaikuttaa valuuttakurssit sekä hotellien myyntitilanne.

PIETARIN SEURAMATKOJEN ILMOITTAUTUMINEN Jos matka varataan yli 30 vrk. ennen lähtöä, asiakas suorittaa matkavarauksen yhteydessä ennakkomaksun matkan hinnasta riippuen seuraavasti: Varausmaksu 100 € / hlö. Loppusuoritus maksetaan 30 vrk. ennen matkaa. Jos matka varataan 35 vrk. ennen lähtöä, asiakas suorittaa matkavarauksen yhteydessä koko matkan hinnan. Varauksen yhteydessä maksu suoritetaan välittömästi toimistoon tai pankkiin. Maksut suoritetaan siihen toimistoon, jossa varaus on tehty. Suorittamalla varausmaksun asiakas hyväksyy Yleisiin valmismatkaehtoihin sekä Kymenmatkojen lisä- ja erityisehtoihin sisältyvät määräykset sekä ne mahdolliset esitteen tietoihin tulleet muutokset, jotka Kymenmatkat saattaa hänen tietoonsa matkan vahvistamisen yhteydessä. Mikäli asiakas laiminlyö velvollisuutensa suorittaa matkan hinta määräajassa, matkanjärjestäjällä on oikeus peruuttaa tehty matkavaraus siitä erikseen asiakkaalle ilmoittamatta.

3. HINNAT RÄÄTÄLÖIDYILLÄ MATKOILLA Hotelli, kuljetus- ja lisäpalveluiden hinnat perustuvat voimassa oleviin valuuttakursseihin, hintoihin ja sopimuksiin ja niiden erityisluonteen vuoksi noudatamme erityisehtoja. Matkapaketin lopullinen sisältö ja hinta määräytyvät asiakkaan toiveiden ja palvelujen saatavuuden mukaan. Saatavuus voi olla rajoitettu erityisesti juhlapyhien ja erilaisten tapahtumien kuten messujen, kongressien tai karnevaalien aikaan. Matkan hintaan sisältyvät vain ne palvelut, jotka on yksilöity hintaan kuuluviksi matkaohjelmassa ja jotka on mainittu varauserittelyssä. Lippuun merkityt pakolliset lentoverot sisältyvät matkan hintaan. Sen sijaan kohteesta lähdettäessä paikallisille viranomaisille maksettavat lentokenttäverot matkustaja maksaa itse paikan päällä. Matkanjärjestäjällä on kuljetusmuodon erityisluonteen vuoksi (YVE 10) oikeus korottaa ja vastaavasti velvollisuus alentaa hintojaan sopimuksen syntymisen jälkeen yleisten valmismatkaehtojen 9 kohdan nojalla, esim. kuljetuskustannusten ja viranomaismaksujen korotuksen vuoksi. Valuuttakurssien muutoksista johtuva mahdollinen erotus matkan hintaan hinnoitellaan 6 viikkoa ennen lähtöpäivää. Matkavarauksen hintaan lisätään varausmaksu palveluhinnaston mukaan. Lentolipun hintaan ei sisälly siirtymiset eri kenttien välillä.

3.1. HINNAT VENÄJÄN SEURAMATKOILLA Hinnat perustuvat 30.04.2018 voimassa olleisiin valuuttakursseihin sekä juna ja bussihintoihin ja niiden erityisluonteen vuoksi noudatamme erityisehtoja. Yleisten valmismatkaehtojen mukaisista peruutuksista ja muutoksista veloitettavat toimistokulut ovat 50 € / hlö. Matkustajalla on oikeus vaihtaa tilalleen toinen henkilö 21 arki vrk ennen matkaa edellyttäen, että viisumin hankintaan tarvittavat asiapaperit ovat tällöin matkanjärjestäjän käytettävissä. Kaikista anotuista viisumeista peritään hinnaston mukainen korvaus. Matkan hintaa ei palauteta mikäli matka peruuntuu viranomaisten evätessä viisumin. Valuuttakurssimuutokset 6 vkoa ennen matkaa.

4. HOTELLI Kansainvälisten säännösten mukaisesti hotellihuoneen saa käyttöön klo 14.00 saapumispäivänä ja huone on luovutettava lähtöpäivänä viimeistään klo 12.00 ellei kohteessa toisin ilmoiteta. Matkanjärjestäjällä on oikeus antaa asiakkailleen paremmat järjestelyt kuin mitä tehty varaus edellyttää. Matkanjärjestäjällä ei kuitenkaan ole velvollisuutta antaa niitä kaikille matkustajille. Matkanjärjestäjällä on oikeus pakottavissa tapauksissa vaihtaa majoituspaikkakuntaa tai hotellia. Lisämaksullisten palveluiden, esim. yhden hengen huoneen tilaaminen, ei välttämättä takaa, että kyseinen palvelu voidaan aina järjestää. Mikäli asiakas ei saa maksamiaan lisäpalveluja, palautetaan perityt lisämaksut matkan jälkeen, muita korvauksia ei lisäpalveluiden puuttumisesta makseta. Hotellivero, joka peritään useissa kaupungeissa, ei sisälly matkan hintaan, vaan se maksetaan suoraan hotellille. Kaikissa hotelleissa saman hintaiset huoneet eivät välttämättä ole samanlaisia/saman tasoisia.

4.1. VENÄJÄN MATKOILLA HOTELLI pyytää esittämään maahansaapumiskortin majoittumisen yhteydessä. Maahansaapumiskortteja saa Venäjän raja-asemilta ja junassa konduktööriltä. Majoittumisen yhteydessä saa hotellikortin, johon on merkitty huoneen numero ja hotellissa oleskeluaika. Korttia vastaan saa huoneen avaimen ja hotellista poistuttaessa kortti on hyvä pitää aina mukana. Yhden hengen huoneen lisämaksu on maksettava, jos ei ole matkakumppania mukana matkalla.

4.2. ATERIAT Puolihoito: alkaa illallisella saapumispäivänä ja päättyy aamiaiseen lähtöpäivänä. Täysihoito: alkaa illallisella saapumispäivänä ja päättyy lounaaseen lähtöpäivänä.

5. ALENNUKSET Matkan tilaushetkellä voimassa oleva hinta on asiakasta sitova. Matkanjärjestäjä voi tehdä erilaisia hintatarjouksia esim. alentaen mainittuja hintoja. Alennetut hinnat ovat voimassa sen ajan, kun ne ilmoitetaan, eivätkä ne koske aikaisemmin tilattuja matkoja, lippuja tai viisumeita. Matkaa varattaessa tulee asiakkaan ilmoittaa mihin alennuksiin hän on oikeutettu ja tarvittaessa todistaa oikeutensa. Jälkikäteen esitettyjä alennuspyyntöjä ei huomioida. Kahta tai useampaa alennusta ei myönnetä samasta matkasta.

5.1. LAPSIALENNUKSET Lapsihinnat vaihtelevat kohteittain ja hotelleittain. Myös lapsihintoihin oikeuttavat ikärajat vaihtelevat hotelli- ja kuljetus/lentoyhtiökohtaisesti. Mahdolliset lapsialennukset koskevat yleensä alle 12-vuotiaita vanhempiensa kanssa matkustavia lapsia.

6. MATKALIPUT JA VAHVISTUS  Varauksen yhteydessä tarvitsemme kaikista matkustajista seuraavat tiedot samalla tavalla kuin ne on kirjoitettu passiin: Kaikki etunimet, koko sukunimi, sukupuoli,  syntymäaika, kansalaisuus ja passin numero.
Joiihinkin maihin matkustettaessa kysytään myös syntymäpaikka, passin myöntämisaika ja -paikka sekä passin voimassaolon päättymispäivä, hätätilanteen varalta, kotiin jäävän henkilön nimi ja puhelinnumero.
Matkalasku on vahvistus varaamistanne palveluista. Tarkistakaa, että nimet, lähtöpäivä, paluupäivä sekä lento- ja hotellitiedot ovat oikein vahvistuksessa. Mahdollisten epäselvyyksien ilmetessä ottakaa välittömästi yhteys toimistoomme. Erityisen tärkeää on, että nimi joka vahvistuksessa on, täsmää passissa olevan nimen kanssa, koska lento/juna/laivalippu kirjoitetaan sille nimelle mikä vahvistuksessa on. Jos nimi tulee matkalippuun väärin, voi nimen muuttaminen ja väärällä nimellä matkustaminen olla mahdotonta. Tällöin Kymenmatkat ei ole vastuussa matkustajalle aiheutuneista kuluista tai matkalle lähdön estymisestä. Tutustu myös matkalipun mukana tuleviin ohjeisiin. Tutustu huolella lentolipun mukana tuleviin ohjeisiin mm chekmytrip, jossa on kerrottu tarkat tiedot lennostasi sekä matkatavaroiden kuljetuksesta/sisältymisestä lippuusi.

6.1 VENÄJÄN JUNAPAIKAT: Saa varata vasta 60 päivää ennen matkapäivää. Ilmoitamme varauksen jälkeen, mihin junavuoroon paikat on järjestetty. Jos junapaikkoja emme pysty järjestämään, ilmoitamme siitä mahdollisimman hyvissä ajoin ennen matkaa.

6.2. KULJETUKSET Matkaa varattaessa on ilmoitettava, mistä bussiin/junaan nousu tapahtuu. Matkustajalla on oikeus kuljettaa mukanaan matkatavaraa kuljetusyhtiön ilmoittama määrä, bussimatkoillamme 20 kg/täysin maksava henkilö. Bussimatkoillamme emme voi ottaa kuljetettavaksi paljon tilaa vieviä esineitä bussien rajallisen kapasiteetin vuoksi. Aikataulut sitoumuksetta. Varaamme oikeuden aikataulu– ja reittimuutoksiin.

7. PERUUTUKSET, NIMENMUUTOKSET, LISÄPALVELUT JA TAKAISINMAKSU

PERUUTUSEHDOT Matkustaja voi peruuttaa matkan ilman erityistä syytä seuraavasti: 4.1.a) Viimeistään 28 vuorokautta ennen matkan alkua maksamalla matkanjärjestäjälle etukäteen mainitut toimistokulut 50 €. b) Myöhemmin kuin 28 vuorokautta mutta viimeistään 14 vuorokautta ennen matkan alkua maksamalla varausmaksun 100 €. c) Myöhemmin kuin 14 vuorokautta mutta viimeistään 48 tuntia ennen matkan alkua maksamalla 50 % matkan hinnasta. d) Jos matka peruutetaan myöhemmin kuin 48 tuntia ennen matkan alkua, matkanjärjestäjällä on oikeus periä koko matkan hinta. Lisäksi peritään aina valmiin viisumin hinta.

Matkojen erityisluonteen vuoksi, yleisistä valmismatkaehdoista poiketen (YVE 4, 5 ja 8), noudatetaan seuraavia ehtoja: Peruutettaessa matka ilman erityistä syytä, peritään asiakkaalta toimistokulujen lisäksi todelliset, palveluntuottajien veloittamat kulut täysimääräisinä (poikkeus YVE 4). Erikoishintaisista ja kirjoitetuista lento/juna/laiva/bussilipuista ei yleensä suoriteta takaisinmaksua. Mikäli asiakas haluaa muuttaa matkan kohdetta, hotellia tai lähtö/paluupäivää tai luovuttaa matkasopimuksen toiselle, peritään asiakkaalta muutoksesta tai luovutuksesta aiheutuvat todelliset kulut ja lisäksi toimistokulut 50 € / henkilö (poikkeus YVE 8). Erikoishintaisiin lentolippuihin ei lentoyhtiöiden säännösten mukaan sallita muutoksia lipunkirjoituksen jälkeen, jolloin todellinen kulu on lentolipun koko hinta. Jo alkaneeseen matkaan ei voi tehdä muutoksia.

Jos matkan peruuntumisesta ei ilmoiteta lainkaan, matkanjärjestäjällä on oikeus periä koko matkan hinta peruutuskuluina. Jos matka on hinnoiteltu sen mukaan, että kahden tai useamman matkustajan seurue majoitetaan samaan huoneeseen tai huoneistoon ja joku seurueen jäsenistä peruuttaa matkansa, on matkanjärjestäjällä oikeus periä peruutuksen vuoksi kohtuullinen lisämaksu. Matkansa peruuttanut ja matkalle osallistuvat seurueen jäsenet vastaavat yhteisvastuullisesti lisämaksun maksamisesta matkan järjestäjälle. Jos matkaa ei peruuteta eikä matkustaja saavu sovitulle lähtöpaikalle sovittuun aikaan tai jos hän ei voi osallistua lähtöpaikalle sovittuun aikaan tai jos hän ei voi osallistua matkaan siksi, ettei hänellä hänen vastuullaan olevista syistä ole matkaan tarvittavia asiapapereita, kuten voimassaolevaa passia, viisumia, henkilöllisyystodistusta tai rokotustodistusta, hänellä ei ole oikeutta maksun palautukseen. Käyttämättömistä hotellivuorokausista, kuljetusyhtiöiden lipuista tai muista varatuista palveluista ei suoriteta palautuksia tai hyvityksiä. Peruutuksen vastaanottopäiväksi hyväksytään vain arkipäivät (maanantai-perjantai) toimiston aukioloaikana. Suosittelemme peruutusturvan sisältävän vakuutuksen hankkimista jo matkaa varattaessa.

Peruutusehdot – äkilliset sairaustapaukset tai muu vakava tapahtuma Jos matkustajaa kohtaa odottamaton ja vakava tapahtuma ja hänellä on valmismatkalain 15 §:n 1 mom. 3 kohdan ja yleisten valmismatkaehtojen kohdan 5.1 mukainen oikeus peruuttaa matka, matkanjärjestäjällä on oikeus periä kohtuullinen korvaus peruuttamisesta aiheutuvista tarpeellisista toimenpiteistä, kuten ennakkoon maksetuista palveluista, joista matkanjärjestäjällä ei ole hinnanpalautusoikeutta (esim. lennot, hotellit, kuljetukset tai muut matkajärjestelyt). Korvaus määritellään todellisten kustannusten mukaan. Kymenmatkat ei sen sijaan ole oikeutettu korvaukseen menettämänsä liikevoiton osalta. Äkillinen matkalle lähdön este on todistettava lääkärintodistuksella tai muulla luotettavalla kirjallisella selvityksellä. Matkustajan tulee varausta tehdessään ottaa huomioon, että todelliset kulut erityisesti viime hetken peruutuksissa voivat olla toimistokuluja huomattavasti suuremmat matkan peruuttamisen syystä riippumatta (poikkeus YVE 4 ja 5). Kehotamme ottamaan peruutusturvan sisältävän matkavakuutuksen jo matkan tilausvaiheessa. Matkan hinnan lisäksi peritään aina anotun viisumin hinta.

8. LISÄPALVELUT JA RETKET Matkoista veloitetaan matkaennakon lisäksi ennakkomaksuna lisäpalvelut (esim. retket, konsertti- ja teatteriliput, erilaiset osanottomaksut, kilpailut ja muut ohjelmapalvelut), jotka eivät sisälly matkapaketin hintaan. Nämä tilataan aina matkustajan omalla riskillä eli ne eivät sisälly matkanjärjestäjän vastuuseen. Agenttien ja lipputoimistojen perimät hinnat ovat lippujen perushintaa korkeampia. Lippujen varauksesta peritään Kymenmatkojen palveluhinnaston mukaiset kulut. Varatuista lipuista ei suoriteta takaisinmaksua matkan tai tilatun lisäpalvelun peruuntuessa tai mikäli liput jäävät matkustajasta johtuvista syistä käyttämättä.  Peruutuksen yhteydessä perimme aina lisäksi etukäteen tilatuista ja vahvistetuista lisäpalveluista aiheutuneet kustannukset. Risteilyjen, junamatkojen, safareiden, kiertomatkojen ja muiden erikoisjärjestelyjä sisältävien matkojen osalta noudatetaan kunkin palvelun tuottajan omia perusehtoja. Retkien toteutuminen saattaa edellyttää minimimäärää maksavia osanottajia.

9. TAKAISINMAKSUT Matkustajalla ei ole oikeutta takaisinmaksuun käyttämättä jättämistään palveluista. Käyttämättömistä hotellivuorokausista, kuljetusyhtiöiden lipuista tai muista varatuista palveluista ei suoriteta palautuksia tai hyvityksiä. Peruutuksen vastaanottopäiväksi hyväksytään vain arkipäivät (maanantai-perjantai) toimiston aukioloaikana.

10. MATKUSTAJAN VASTUU Matkustajan on ilmoitettava nimensä, osoitteensa ja puhelinnumeronsa matkaa varatessaan. Matkustajan on ilmoitettava myös se puhelinnumero, jonka hän ottaa mukaan matkalle. Mikäli tiedot ennen matkaa muuttuvat tai matkustaja tilapäisesti oleskelee ennen matkaa muualla, on uudet yhteystiedot ilmoitettava toimistoomme. Mikäli esitteessä tai hinnastossa ilmoitettu aikataulu poikkeaa matkaa varattaessa tai myöhemmin toimitetusta aikataulusta, pätee aina viimeiseksi ilmoitettu aikataulu. Matkustajan velvollisuus on tarkistaa, että osanottajatodistuksessa, laskussa tai lipuissa on juuri ne tiedot, joista myyjän kanssa on sovittu. Lisäksi matkustaja on velvollinen tarkistamaan välittömästi vahvistuksen saatuaan, että nimitiedot matkadokumenteissa ovat samat kuin passissa. Mahdollisista virheistä ja puutteista on ilmoitettava viipymättä matkan myyneeseen matkatoimistoon. Kansainväliset sopimukset kieltävät menopaluulippujen käyttämisen vain yhteen suuntaan, eikä lippuja tai muita matkaan kuuluvia palveluita saa luovuttaa toiselle henkilölle. Matkustaja, joka eroaa ryhmästä tai ei käytä varaamaansa majoitusta, on velvollinen seuramatkoilla ilmoittamaan asiasta oppaalle. Matkustajalla ei tällöin ole oikeutta hinnan alennukseen käyttämättä jääneiden palvelujen osalta. Matkustaja on myös velvollinen saapumaan hotellille hyvissä ajoin ennen poiskuljetuksen lähtöä, sekä ottamaan oppaaseen yhteyttä vähintään vuorokautta ennen lähtöä mm. mahdollisten aikataulumuutosten vuoksi.  Mikäli matkustaja ei noudata tätä ilmoittautumisvelvollisuutta tai myöhästyy ilmoitetusta lähtöajasta, matkustaja vastaa itse paluukustannuksista. Asiakkaalla ei ole oikeutta saada hinnanalennusta käyttämättä jääneistä palveluista.

11. MATKATAVARAT Matkatavaroiden kuljetuksessa noudatamme kunkin kuljetusyhtiön voimassa olevia määräyksiä. Huomaa, että useat lentoyhtiöt veloittavat matkalaukuista lisämaksun. Vain käsimatkatavara sisältyy lipun hintaan. Joillakin lentoyhtiöillä ruumaan kirjattava matkatavara on lisämaksusta eikä sisälly lentolipun hintaan. Myös lähtöselvitys on joillain lentoyhtiöillä lisämaksullinen palvelu. Kyseiset lisäveloitukset tulee maksaa suoraan lentoyhtiölle lähtöselvityksen yhteydessä. Hinnat ja lisätietoa lentoyhtiöltä. IATAn standardi määrittää, minkä lentoyhtiön matkatavarasääntöjä noudatetaan. Voit tarkistaa sallitun matkatavaramäärän lentolipusta. Mahdollinen ylipainomaksu peritään lähtöselvittävän lentoyhtiön ylipainotaulukon mukaan. Huomaa, että ylipainomaksut saattavat olla hyvin kalliita. Matkatavarat on merkittävä matkalaukkulapulla.

12. PALUUKULJETUKSEN AIKATAULU Asiakas on velvollinen tarkistamaan kuljetusten: lennon/junan/laivan/bussin meno ja paluumatkojen aikataulut hyvissä ajoin ennen matkaa/paluumatkaa. Jos asiakas laiminlyö tämän velvollisuuden ei Kymenmatkat Oy ole vastuussa paluukuljetuksen menettämisestä ja siitä aiheutuneista kuluista.

13. MUUTOKSET Kymenmatkat Oy ei vastaa matkanjärjestäjästä riippumattomista muutoksista eikä myöskään nettisivuilla mahdollisesti olevista painovirheistä. Matkanjärjestäjä varaa oikeuden muuttaa matkan tietoja ja sopimusehtoja ennen sopimuksen syntymistä.

14. MATKAVAKUUTUS Suositamme matkavakuutuksen ottamista jo matkavarauksen yhteydessä peruutuskulujen ja mahdollisen matkalla sairastumisen varalta. Räätälöityjen matkojen peruutuskulut sairastumistapauksessakin voivat nousta korkeiksi, koska lentoyhtiöt, laivayhtiöt, junayhtiöt ja bussiyhtiöt voivat lipunkirjoituksen jälkeen periä koko lipun hinnan peruutuskuluina vaikka matkustajalla olisikin esittää lääkärintodistus. Vakuutus on peruutusturvan saamiseksi maksettava viimeistään 3 vuorokautta ennen matkan alkua. Kehotamme tutustumaan matkavakuutusten peruutusturvan ehtoihin, koska vakuutusten korvauksissa saattaa olla rajoituksia korvausmäärissä, joka voi johtaa siihen että vakuutuskaan ei korvaa kaikkia peruutuksesta aiheutuneita kuluja vaan ne jäävät matkustajan maksettavaksi. Matkavakuutukset >>

Matkustajavakuutus on pakollinen Venäjän matkoilla. Suositamme matkavakuutuksen ottamista jo matkavarauksen yhteydessä peruutuskulujen ja mahdollisen matkalla sairastumisen varalta.

15. VALITUKSET Matkaa koskevat valitukset ja huomautukset tulee tehdä välittömästi aiheen ilmaannuttua kohteessa matkanjärjestäjän edustajalle tai matkatoimistoon. Päivystysnumero Suomessa: +358 5 211 1600 työaikana.  Päivystysnumero Pietarissa: +7-812-33 68 189 työaikana. Päivystysnumero iltaisin ja viikonloppuisin Pietarissa +7 931 543 7677. (Päivystysnumero iltaisin ja viikonloppuisin Suomessa +358 50 5228100).  Korvausvaatimukset on tehtävä aina kirjallisesti matkanjärjestäjälle viimeistään 2 kk matkan päättymisen jälkeen.

15.1. ONGELMATILANTEISSA
Päivystysnumero Suomessa: +358 5 211 1600 työaikana.  Päivystysnumero Pietarissa: +7-812-33 68 189 työaikana. Päivystysnumero iltaisin ja viikonloppuisin Pietarissa +7 931 543 7677. (Päivystysnumero iltaisin ja viikonloppuisin Suomessa +358 50 5228100).

16. VAHINGONKORVAUSVASTUUN RAJOITTAMINEN Kymenmatkojen vahingonkorvausvastuu määräytyy yleisten valmismatkaehtojen 15 ja 16 kohdan mukaisesti. Jos matka on hankittu pääasiassa muuhun kuin yksityiseen tarkoitukseen, pidättää matkanjärjestäjä itselleen oikeuden rajoittaa vahingonkorvausvelvollisuuttaan esine- ja varallisuusvahingoissa mahdollisen liikevoiton, huomattavan suuren palkkion tai vastaavan menettämisen osalta. Matkanjärjestäjän maksaman korvauksen yläraja näissä tapauksissa on 168 €. Matkanjärjestäjä ei myöskään vastaavien matkojen osalta vastaa vahingoista, jotka johtuvat lievästä huolimattomuudesta.

17. LENTOJEN PERUUNTUMISET JA YLIVARAUKSET Jos matkustaja jää lennon ylivarauksen vuoksi pois lennolta, on lentoyhtiön pyrittävä ns. ylivarausasetuksen nojalla hakemaan vapaaehtoisia, jotka voisivat jäädä lennolta pois. Lentoyhtiö maksaa tällöin sovitun korvauksen asiakkaalle. Tämän lisäksi lentoyhtiö joko uudelleenreitittää matkustajan tai maksaa hänelle lentomatkan hinnan takaisin matkustajan oman valinnan mukaan. Jos vapaaehtoisia ei löydy riittävää määrää, on lentoyhtiön valittava lennolta poisjäävät itse. Tällöin lentoyhtiö joutuu maksamaan asiakkaalle asetuksen mukaisen vakiokorvauksen. Jos lento on osa valmismatkaa, voi myös matkanjärjestäjä joutua maksamaan matkustajalle valmismatkalain ja siihen pohjautuvien ehtojen mukaisesti hinnanalennusta tai vahingonkorvausta niistä virheistä, jotka ovat syntyneet ylivarauksen vuoksi. Matkanjärjestäjälle ei kuitenkaan synny mitään vastuuta niiden matkustajien osalta, jotka ovat jääneet VAPAAEHTOISESTI pois sovitulta lennolta. Matkustajalla ei näin ollen oikeutta saada matkanjärjestäjältä takaisin valmismatkaan kuuluneiden muiden palvelujen (kuten majoituksen tai autonvuokran) hintaa, mikäli hän itse valitsee lennolta poisjäämisen. Sama voi koskea tilannetta, jossa matkustaja valitsee lennon peruuntumistilanteessa matkan hinnan takaisinmaksun uudelleenreitityksen sijasta.

18. MATKUSTUSASIAKIRJAT Matkustaja hankkii itse passin, viisumin ja tarvittavat rokotukset sekä vastaa niiden kustannuksista. Matkanjärjestäjä ei vastaa vahingosta, joka matkustajalle aiheutuu, mikäli hänen matkansa estyy puutteellisten matkustusasiakirjojen vuoksi. Pyydettäessä opastamme tarvittavien asiakirjojen hankinnassa. EU-kansalaisten matkustusasiakirjat voi tarkastaa tästä: Hyvä tietää matkalla>>

Venäjän matkoilla on aina oltava mukana voimassa oleva passi, joka on voimassa vielä 6 kk matkan jälkeen. Passi ja viisumi jätetään sisäänkirjoittautumisen yhteydessä säilytettäväksi hotellin vastaanottoon, josta ne noudetaan lähtöä edeltävänä päivänä. On tarkistettava, että viisumissa on hotellin rekisteröintimerkintä. Matkustaja hankkii itse passin sekä vastaa siitä aiheutuvista kustannuksista. Matkanjärjestäjä ei vastaa vahingosta, joka matkustajalle aiheutuu, mikäli hänen matkansa estyy puutteellisten matkustusasiakirjojen vuoksi. Pyydettäessä opastamme tarvittavien asiakirjojen hankinnassa.Tarkasta toimistostamme  passi- ja viisumimääräykset matkaasi varten.

.
VENÄJÄN MAAHANTULOKORTTI Ulkomaalaislain mukaan jokaisen ulkomaalaisen on täytettävä maahantulokortti (A- ja B-osa) saapuessaan maahan. B-osa on leimataan viisumin rekisteröinnin yhteydessä. Maasta poistuttaessa maahantulokortin B-osa annetaan takaisin rajaviranomaisille.
.

VENÄJÄN TULLISELVITYSLOMAKE Tulliselvitystä ei tarvitse täyttää, mikäli matkustajalla on käteisiä maksuvälineitä enintään 10.000 USD:n arvosta. Sen ylittävältä osalta on täytettävä tulliselvityslomake, joka on säilytettävä koko matkan ajan. Autonkuljettaja täyttää aina tulliselvityslomakkeen.

19. ROKOTUKSET Matkustaja hankkii itse tarvittavat rokotukset sekä vastaa niiden kustannuksista. Matkailijan rokotussuoja kannattaa tarkastaa näiltä sivuilta: Matkailuterveys ja rokotukset >>
Pyydettäessä opastamme tarvittavien asiakirjojen hankinnassa.

20. SAIRASTAPAUKSET Katso tiedot >> Matkailuterveys ja rokotukset

21. SUOMEN EDUSTUSTOT ULKOMAILLA>> Ulkoministeriö
Ulkoministeriön hätänumero +358 9 1605 5555

Suomen Pietarin pääkonsulaatti  http://www.finland.org.ru/fi/
Preobrazhenskaja pl. 4, St.Peterburg.
Tel: +7-812-331 76 00arkisin klo 08:30-16:15

Suomen Moskovan suurlähetystö:
Posolstvo Finljandii, Kropotkinskij pereulok 15-17,119034 Moskva G-34
Puh. +7-495-787 4174 (arkisin kello 09.00 – 17.00)

22. VENÄJÄN VALUUTTA Rupla, valuutanvaihto virallisissa  valuutanvaihtopisteissä, joita on useimmissa hotelleissa, rahanvaihtotoimistoissa ja monien liikkeiden yhteydessä. Perillä käytetään maksuvälineenä ruplia.

23. VENÄJÄN MATKAILU ssa on huomioitavaa, että muutokset ovat mahdollisia. Hotellimuutokset ovat mahdollisia, kaikkia palveluita ei aina pystytä takaamaan. Hotellien hinnat eivät välttämättä vastaa hotellien tasoa. Emme vastaa hotellin majoitustasosta aiheutunutta epämukavuutta. Hotelleissa saattaa olla isäntäväen lemmikkieläimiä. Aamiaisten/ruokailujen taso/runsaus ei välttämättä vastaa länsimaista tasoa. Hotelleissa on eritasoisia huoneita, kaikki matkan osallistujat eivät välttämättä saa samantasoista huonetta. Veden laatu vaihtelee hotelleittain. Pietarissa ja Viipurissa on kesäisin paljon hyttysiä, joilta kannattaa suojautua ja muistaa ottaa allergialääkkeet mukaan. Hotellihuoneen ikkunoita ei kannata pitää auki, koska sieltä tulevat huoneeseen hyttyset.

24. VESIJOHTOVESI  Suosittelemme pullotettua mineraalivettä tai virvoitusjuomia.

25. PASSI JA VIISUMI  Matkustaessaan maasta Suomen kansalaisella on oltava yleensä passi. Kun liikutaan Schengenin säännöstöä soveltavasta maasta toiseen, matkustusasiakirjaa ei yleensä viranomaisen toimesta tarkasteta. Matkustajan on kuitenkin pidettävä mukanaan voimassa olevaa kussakin jäsenmaassa hyväksyttyä matkustusasiakirjaa (passia tai uudenmallista henkilökorttia). Huomaathan, että kuljetusyhtiöt tarkastavat matkustajien matkustusasiakirjoja myös sisäliikenteessä.

Tarkasta toimistostamme  passi- ja viisumimääräykset matkaasi varten.  Matkatoimisto voi avustaa viisumin hankkimisessa. Pyydettäessä opastamme tarvittavien asiakirjojen hankinnassa.   Venäjän matkoilla on aina anottava viisumi ja matkalla on oltava mukana passi viisumeineen. Passi ja viisumi jätetään sisäänkirjoittautumisen yhteydessä säilytettäväksi hotellin vastaanottoon, josta ne noudetaan lähtöä edeltävänä päivänä. Tällöin on tarkistettava, että viisumissa on hotellin rekisteröintimerkintä. Matkanjärjestäjä ei vastaa vahingosta, joka matkustajalle aiheutuu, mikäli hänen matkansa estyy puutteellisten matkustusasiakirjojen vuoksi.

26. TULLI Katso tiedot >>

27. ULKOMINISTERIÖ Matkustustiedotteet ja matkustusilmoitus

28. YKSITTÄISET PALVELUT Yleisiä valmismatkaehtoja ei sovelleta Kymenmatkojen myymiin yksittäisiin reittilentoihin, majoitus- ja maakuljetusjärjestelyihin, joista ei synny matkapakettia, vaan niihin sovelletaan kunkin palvelutuottajan omia ehtoja. Näissä tapauksissa Kymenmatkat toimii vain välittäjänä ja veloittaa palveluhinnaston mukaan.

Kymenmatkat ei vastaa www-sivuilla olevista mahdollisista painovirheistä tai esitteessä ja internetissä mainittujen www-osoitteiden sisällöstä eikä esitteen painamisen jälkeen tapahtuneista muutoksista. Tämä koskee kaikkia hintoja, lähtöpäiviä, lentoja, hotelleja jne. Kaikki hinnat ja aikataulut ja reitit ovat sitoumuksetta. Kymenmatkat varaa oikeuden muuttaa esitetietoja ja ehtoja ennen matkasopimuksen hyväksymistä.

Nämä erityisehdot ovat voimassa toistaiseksi tai kunnes uudet Erityisehdot julkaistaan.

Linkit muihin sivustoihin
Kymenmatkat ei vastaa millään tavalla näillä www-sivuilla olevien tietojen tai materiaalin saatavuudesta, oikeellisuudesta, luotettavuudesta tai tiettyyn tarkoitukseen soveltuvuudesta tai sisällöstä. Kymenmatkat ei vastaa millään tavalla vahingoista, menetyksistä tai kustannuksista, jotka liittyvät näiden www-sivujen käyttöön. Jollei toisin todeta, minkään näillä www-sivuilla ei voida katsoa olevan osa Kymenmatkojen yleisiä myynti- tai toimitusehtoja. Käyttäjä on velvollinen perehtymään ja noudattamaan niitä käyttöehtoja ja muita ehtoja, jotka on julkaistu näillä kolmannen osapuolen verkkosivustoilla. Kymenmatkat ei voi taata linkkien toimivuutta. Linkit on annettu hyvässä uskossa, eikä Kymenmatkoja voida pitää vastuussa linkitettyihin sivustoihin myöhemmin tehdyistä muutoksista. Suosittelemme, että luet huolellisesti ulkopuolisten sivustojen tietosuojalausunnot.